Запитання користувачів

валентин николаевич

можно ли в судебном деле сослаться на земельно-техническую экспертизу из другого судебного дела?

Адміністратор

Згідно з частиною 1 статті 60 Цивільного процесуального кодексу України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 61 цього Кодексу, яка, в свою чергу, вказує, що: 1. Обставини, визнані сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі, не підлягають доказуванню. 2. Обставини, визнані судом загальновідомими, не потребують доказування. 3. Обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Отже, якщо в іншій судовій справі суд постановив рішення, то воно може бути взяте за основу в іншій аналогічній справі й обставини цієї справи не потрібно доказувати. Однак сам по собі висновок експертизи не є судовим рішенням і суд його до уваги не прийме. Тому слід заявляти клопотання перед судом про призначення нової експертизи. А вже понесені замовником матеріальні витрати на неї, у випадку ухвалення судом рішення на її користь, стягуватимуться зі сторони, яка програла земельний спір.

дмитро

Звернувся до сільської ради із заявою на отримання безоплатно земельної ділянки розміром 2 га. У відповідь отримав що землі немає, тому що вона вся роздата по орендам. Чи можливо реалізувати моє конституційне право на безоплатну приватизацію , якщо вона знаходиться у оренді?

Адміністратор

Відповідно до частини 5 статті 116 Земельного кодексу України земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом. Отже, реалізувати своє право на отримання землі у власність можна буде лише після припинення права оренди на такі землі.

Антонина

Договір оенди земельної ділянки заключений у 2007 році до 2022 року. в розмірі 1,5 % від нормативної грошової оз. У 2017 році орендар погодився виплатити 8%. Чи повинна бути укладена додаткова угода між орендарем та орендодавцем на зміну розміру орендної плати на рівні 8% від нормативної грошової оцінки землі.

Адміністратор

Відповідно до статті 23 Закону України «Про оренду землі» орендна плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін. Згідно зі ст. 30 цього закону зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. Отже, зміну у 8% варто оформити у вигляді додаткової угоди до договору та зареєструвати такі зміни в реєстратора. У випадку недосягнення згоди щодо цих змін спір вирішується в судовому порядку.

Лікнарович Олена

я - соціальний педагог в училищі. Є рішення суду 2015р. про визнання за ученицею - дитиною, позбавленою батьківського піклування, права на 1/5 частку земельного паю (3,27га)померлого батька. Спадкоємцями також є ще два її брати та батьки померлого(помер 2001). судом встановлено, що покійний у 1997р. отримав сертифікат на землю, але ніякі дії щодо виготовлення технічної документації на земельну ділянку не проводились. земельна ділянка відсутня в базі держ. зем. кадастру. Є лише довідка з сільської ради, що ділянка такого-то знаходиться на території сільської ради і має такий-то номер. Як діяти мені як соціальному педагогу для оформлення права власності на 1/5 ділянки моєї учениці? Чи потрібні заяви від усіх 5 спадкоємців? і куди їх подавати. Дякую за відповідь

Адміністратор

Потрібно звернутися до суб’єкта підприємницької діяльності, який надає послуги з виготовлення технічної документації на землю, укласти з ним договір і виготовити проект землеустрою своєї частини ділянки. При цьому, варто погодити підписами погодження меж сусідніх власників, тобто родичів і сусідів по ділянці. Після виготовлення проекту його подають на затвердження в сільраду, а потім звертаються до державного кадастрового реєстратора і реєструють держземкадастрі з присвоєнням кадастрового номера. Далі реєструють у ЦНАПі право власності на цю ділянку на підставі судового рішення.

Оксана

Маю питання та потребую допомоги у вирішенні проблеми, з якою стикнулась. Спробую викласти все коротко та за порядковісттю. У 2007 році(16.11.2007) купила землю в кредит - призначення - ОЖБ. Попереднім власникам землі, які її отримали було винесено межі та підкріплено це актом винесення меж земельної ділянки і розбивки будівель від 26.09.2007р.. Далі на моє прізвище було видано акт розбивки вісей будівель та обміри земельної ділянки від 23.12.2010. В обидвох актах підписи сільського голови та районного архітектора. Далі згідно затвердженої документації та відвідування моєї ділянки вищевказаних посадовців я розпочала будівництво двохквартирного будинку (для себе та батьків), яке тривало шість років. В 2017 році я звернулась із проханням присвоїти даній ділянці два кадастрових (для того щоб подарувати бутькам частину ділянки та зведеного будинку). І тут відбулось саме цікаве, мені було повідомлено, що одна третя мого будинку знаходиться на чужій ділянці, так як при винесенні меж, які збережені до сьогодні, була помилка. Ця помилка складає близько 3-4 соток чужої ділянки..... Наступною дією моєю було написання заяви в сільку раду з вимогою надати шляхи вирішення та уникнення спірних питань із сусідньою ділянкою ( на якій нема меж, нічого не збудовано, власник не з являвся жодного разу, голова сільради показував документ купівлі - продажу 2012 року із заявленою вартістю 46 000 грн.) Відповідь я отримала таку - "На вашу заяву повідомляємо, що у відповідності до п.1 ст154 Земельного кодексу україни, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування без рішення суду не мають права втручатись у здійснення власником повноважень щодо володінь, користування, розпорядження належною йому земельною ділянкою або встановлювати непередбачені законодавчими актами додаткові обов язки чи обмеження....... Також зазначу що єдиним шляхом вирішення питання голова вбачає купівлю мною даної ділянки. Але тут хочу зазначити що в моїй родині, а точніше у рідної сестри - багатодітної мами, дитина інвалід і тому мова про купівлю виключена, через і без того надмірний брак коштів.(про це також оповідала голові селищної ради..... Допоможіть добитись правди, щоб мене ніхто не турбував у збережених мною межах. Вельми вдячна Вам!

Адміністратор

Стаття 155 Земельного кодексу України встановлює відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за видання актів, які порушують права власників земельних ділянок: 1. У разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним. 2. Збитки, завдані власникам земельних ділянок внаслідок видання зазначених актів, підлягають відшкодуванню в повному обсязі органом, який видав акт. Оскільки Ваша справа є індивідуальною, складною і без звернення до суду її вирішити неможливо, то радимо Вам особисто (не через Інтернет) звернутися за кваліфікованою правовою допомогою до юриста або адвоката, з усіма документами, що стосуються справи.

Вита

Здравствуйте! Если ребенок 4 лет заболел, муж работает не официально, а я официально, но мне отказали в открытии больничного листа, ссылаясь на то, что муж не работает - может сидеть с ребенком. Правомерно ли мне отказали? Спасибо

Адміністратор

Відповідно пункту 3.3. Інструкції (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1005-01) для догляду за хворою дитиною віком до 14 років листок непрацездатності видається на період, протягом якого дитина потребує догляду, але не більше 14 календарних днів, а для догляду за дитиною, постраждалою внаслідок аварії на ЧАЕС, на весь період її хвороби, включаючи санаторно-курортне лікування. Відповідно до п. 8.1. цієї Інструкції контроль за виконанням цієї Інструкції закладами охорони здоров`я усіх відомств здійснюють у межах своєї компетенції Міністерство охорони здоров`я України, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, профспілки та їх об`єднання. Пунктом 8.2. вказано, що відповідальність за стан організації та якості експертизи тимчасової непрацездатності, зберігання та облік документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, несе керівник закладу охорони здоров`я. Отже, Вам у лікарняному відмовили в усній формі, тобто на словах, і це не можна оскаржити, адже немає доказів відмови. Тому радимо подати письмову заяву з приводу такої відмови та наданням пояснень, з яких підстав Вам відмовили. Заяву потрібно писати в двох примірниках на головного лікаря закладу. Одну заяву зареєструвати в лікарні в діловода, а іншу подати їм на розгляд. Для грамотного складання заяви варто звернутися до юриста або адвоката.

Анастасія

Добрий день. Маю таке запитання. Чи можуть присвоїти звання "Мати героїня" жінці, яка достойно виховала 5 дітей, але при тому діти вчилися у спеціалізованій музичній школі, яка була в іншому місті, і діти перебувли в інтернаті при школі? Дітки всі були дуже здібні і стали музикантами.

Адміністратор

Згідно зі ст. 10 Закону України «Про державні нагороди», Положення про почесні звання України, яке затверджено Указом Президента України від 29.06.2001 р. та Порядку представлення до нагородження та вручення державних нагород України, затвердженим Указом Президента України від 19.02.2003 р.: висунення кандидатури на отримання почесного звання може здійснюватися, наприклад, за місцем роботи або ж за місцем проживання особи (для непрацюючої жінки), кандидатуру якої висувають. Отже про висунення на отримання звання «Мати-героїня» має прийматися відповідне рішення. Так, якщо особу висуває трудовий колектив організації, де вона працює, то її висунення має оформлятися протоколом зборів трудового колективу (тобто, рішення оформляється протоколом). Якщо ж особа не працює, то висунення на відповідне звання може бути здійснено органом місцевого самоврядування. Фактично висунення органом місцевого самоврядування оформляється протоколом засідання виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за місцем проживання кандидата. Тож для висунення органом місцевого самоврядування певної особи в кандидати на отримання відповідного почесного звання до такого органу (наприклад, сільської ради за місцем проживання кандидата) потрібно подати копію паспорта кандидата, копії свідоцтв про народження всіх її дітей та довідки і характеристики на кожну дитину (з місця навчання, роботи). Клопотання про присвоєння почесних звань, які порушуються органами місцевого самоврядування, подаються Президентові України через відповідні обласні державні адміністрації. На практиці органи місцевого самоврядування передають відповідні клопотання до обласної державної адміністрації через відповідні управління районних адміністрацій. Органи, яким надано право вносити подання про присвоєння почесних звань, надсилають на ім`я Президента України зазначене подання і нагородний лист установленого зразка. У нагородному листі зазначаються конкретні заслуги особи, що стали підставою для порушення клопотання про присвоєння почесного звання. Варто зазначити, що саме в нагородному листі зазначаються характеристика сім`ї та конкретні заслуги особистості, що стали підставою для порушення клопотання про присвоєння почесного звання, а саме - особистий внесок у виховання дітей у сім`ї, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей. На практиці, при підборі кандидатур особлива увага звертається на духовні, моральні та громадські якості осіб, які представлені для нагородження почесним званням України «Мати-героїня», та членів їх сімей, відсутність у них притягнень до кримінальної, адміністративної та дисциплінарної відповідальності, асоціальної поведінки, шкідливих звичок, а також їх відношення до праці, наявність позитивного авторитету сім`ї в громаді тощо. Отже, для вирішення Вашого питання слід звернутися до відповідної місцевої ради.

Іван

Чи здійснюється оплата праці членам районних виборчих комісій за створення ТВК і ДВК під час підготовки до проведення перших, проміжних та інших видів місцевих виборів?

Адміністратор

Відповідно до частини 3 статті 28 Закону України «Про місцеві вибори» за рішенням виборчої комісії голова, заступник голови, секретар або в разі їх відмови інші члени територіальної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб), дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше двох осіб) протягом виборчого процесу можуть виконувати свої повноваження у виборчій комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору між ними і виборчою комісією. Зазначені особи на цей період увільняються від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи зі збереженням стажу роботи. Частиною 11 цієї статті вказується, що членам виборчих комісій у межах загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної виборчої комісії на підготовку та проведення місцевих виборів, може бути нарахована і виплачена одноразова грошова винагорода в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Отже, якщо відповідна ТВК (районна) прийняла рішення про оплату трьох її членів на постійній основі, то цим трьом членам ТВК (як правило, це голова, заступник, секретар) має бути забезпечена оплата праці. А іншим членам ТВК може бути виплачена лише грошова винагорода і лише за рахунок економії фонду оплати праці (тобто, це не є обов’язковою виплатою). За частиною 22 Порядку оплати праці членів територіальних і дільничних виборчих комісій з місцевих виборів, нарахування та виплати одноразової грошової винагороди, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 687: одноразова грошова винагорода членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена лише один раз протягом виборчого процесу після встановлення підсумків голосування, за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого кошторисом видатків відповідної територіальної виборчої комісії, і виплачена тим членам комісії, що брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у такій комісії. Одноразова грошова винагорода не є обов’язковою виплатою.

Анна

Сільською радою мені було дано рішення про виділення землі під забудову 12 сотк, та дозвіл на приватизацшю цієї землі. Під час початкового процесу розробки технічної документації, виявилось що сусід приватизував свою ділянку і заліз своїми межами на нашу ділянку на 6 метрів. В результаті із виділених 12 соток залишилось 10 соток. Чи можемо ми оскаржити акт на право власності сусіда, та визнати його не дійсним?

Адміністратор

Є декілька варіантів щодо вирішення цієї проблеми. 1. Позасудовий, тобто добровільно шляхом переговорів із сусідом. Однак такі переговори, бажано, вести з адвокатом, який намалює всі перспективи та збитки судового процесу (витрати для сусіда у випадку позитивного вирішення справи на Вашу користь) у випадку непогодження добровільно вирішити цей спір, звісно, за наявності відповідних підстав для цього. 2. Судовий - це якщо аргументи з Вашої сторони не переконають сусіда поступитися. Але результат для Вас, як вирішить суд. 3. Залишити все як є, якщо перші два варіанта потягнуть значні часові, матеріальні та моральні затрати і гарантії ефективності їх ніхто не дасть.

Оля

Баько помер 3 роки назад. Судо спадкоємці забрали земельний пай.А орендарі подали на реєстрацію договір укладений 2010 року з іншим підприємством,з яким теперішнє підприємство ніби зєдналося? Чи законно це?

Адміністратор

Відповідь щодо законності чи незаконності реєстрації договору має встановлювати суд за позовом сторони, яка вважає цю реєстрацію незаконною. Тому надати ґрунтовну відповідь на поставлене Вами питання через Інтернет, не дослідивши договір та додатки до нього, неможливо. Тож радимо звернутися з цим питанням безпосередньо до юриста або адвоката, показавши йому відповідні документи.

 1 2 3 »  Кінець