">Інше

Що робити, коли надокучають колектори за давно виплачений кредит

Рівнянка Тетяна Закордонець розповіла Радіо Трек, що десь зо п’ять років тому взяла в «Альфа-банку» кредит у близько 9 тисяч гривень. Ще півтора року тому у неї була заборгованість і з банку надійшов лист, що вона має оплатити 3,5 тисячі гривень. Тоді, мовляв, кредит буде погашено.


Розповідає Тетяна Закордонець:


«Я оплатила цих 3,5 тисячі. Мені сказала людина в банку, що все, претензій нема. Коли я просила довідку про закриття цього кредиту, вона сказала, що не може мені її надати, тому що це все проводиться через Київ і тільки аж через кілька місяців зможу її забрати. Я вже давним-давно про це забула. І оце вже минуло півтора року і тепер мені телефонують з компанії «Укрборг» і кажуть, що у мене залишок кредиту - 10 тисяч 307 гривень, але якщо я їм сплачу 1 тисячу 504 гривні, то вони мені борг простять. Телефонують вже чотири дні на обидві телефонні картки. Номери їхні - всі різні. Тож я не можу їх заблокувати. Телефонують кожні 20-30 секунд».


За словами Тетяни Закордонець, вона пробувала з’ясувати ситуацію в банку. Оскільки були вихідні, спілкувалася з банком по телефону. І щоразу були інші відповіді:


«Одна каже: «Бачу, що у вас є борг, але не знаю скільки. Прийдіть у банк. Там дізнаєтеся». Друга говорить: «Можете написати скаргу на голову правління банку». І розказала, як це зробити по інтернету. Третя записала скаргу і номер її назвала. Сказала, через пару днів перетелефонувати. Четверта відповіла: «Це не до нас претензії, бо вам телефонують колектори, а не ми. Ми до вас претензій не маємо». То як це так? Я ж з колекторами теж нічого не мала. Але банк чомусь передав їм мої координати».


Пробувала спілкуватися Тетяна Закордонець і з колекторами:


«До мене вони телефонували у вихідні. Але самі слухавку, коли їх набирала, не брали. Бо це телефонує від них робот. Якби ще жива людина це робила, то я б могла з нею поговорити. А так телефонує робот і каже: «Вас оголошено в розшук»! А в п’ятницю казали: «У вас борг і нам все одно, що ви телефонуєте. Телефонуйте скільки хочете, це вам не допоможе». Я їм кажу: «Якщо щось не подобається – йдіть у суд. Але ж вони цього не роблять. Зате нав’язливо телефонують».


Роздруківка дзвінків від колекторів

 


Тетяна Закордонець у зв’язку з цими дзвінками збирається сьогодні сходити в «Альфа-банк», а також написати заяву у поліцію.


Коментує провідний спеціаліст з обслуговування банківських продуктів гарячої лінії «Альфа-банку» Марина Макарова:


«Треба зателефонувати до нас в «Альфа-банк». З`ясувати, чи є заборгованість, чи ні. Переглянути умови договору. Адже, можливо, не по ній телефонують з колекторської компанії, а по справі якоїсь людини, яка дала її телефони, як контактної особи. Ми закон не порушуємо, передаючи особисті номери телефонів. Банк діє згідно з договором банківського комплексного обслуговування, яким дозволено передавати інформацію третім особам. Хай ця клієнтка до нас зателефонує і проконсультується, чи є в неї борг, чи немає. Бо колекторське агентство не буде просто так телефонувати».


На запитання, чи після того, як Тетяна Закордонець звернеться до них, припиняться дзвінки з колекторської компанії, Марина Макарова відповідає ухильно. Мовляв, хай клієнтка звернеться до нас. А там побачимо.


Коментує ситуацію керівник правових програм РОГО «Комітет виборців України», адвокат Микола Глотов:


«Такі ситуації типові. Їх безліч. З одного боку, винні в цьому недобросовісні, а інколи і некваліфіковані працівники банків, які мали, ще коли людина кошти погасила, все ретельно перевірити і підтвердити закриття кредиту. А, з іншого боку, той, хто брав кредит, має надіятися на себе, а не на банківських працівників, і від них у письмовій формі потрібно було вимагати довідку про погашення коштів і, як наслідок, відсутність боргу. Доводити зараз вину працівників банку складно, бо «слово до справи не пришиєш». Що ж стосується діяльності колекторів, то якщо вони так надокучають, то дійсно варто написати заяву в поліцію і вказувати на їхні такі дії. При цьому в поліцію варто надати перелік номерів телефонів, з яких телефонують і вимагають гроші».


Крім цього, радить Микола Глотов, за бажання можна звернутися і до суду з позовом проти колекторської компанії. Але для того, щоб довести незаконність їхніх дій та вплив на здоров`я чи самопочуття людини, потрібно звертатися до лікарів і збирати медичні документи - підтвердження зв`язку між розладом здоров`я та вимаганням зі сторони колекторів.


«На майбутнє рекомендую читачам, які ще мають у банках кредити і їх погашають, по завершенню виплати звертатися до банку з письмовою заявою, в якій ставити вимогу видати письмову довідку про відсутність боргу. І в разі відмови видати таку довідку чи нереагування на звернення, такі дії/бездіяльність оскаржувати».

Мирослава Опанасик
Сайт радіо «Трек»